söndag 28 oktober 2012

Dagens fönster ...

Fjorton grader kallt (ååå, idag är jag illa ute .., skriver bara fel: fjorton grader varmt, förstås! tack Rexxie!) i köket när det är dags för uppstigning.

Idag står tapetsering på schemat.

Tapetsering.

Och i Luleå ligger Bert och är stukad efter påkörningen och i Malå har en trettonåring förlorat livet.

Nej, det är inte så himla viktigt om tapetskarvarna blir exakt kant-i-kant.

Tänker jag.

(Och här skrev jag att Malå förlorat sin ambulans, det var helt fel - tack Anitha! -. Vad tänkte jag på? Dorotea? Åmsele? Sår ligger det till. Men att det är fördel att vara fatalist, ja, om man bor i en inlandskommu och har långt till närmaste större sjukhus, det torde nog vara rätt ...?)

5 kommentarer:

qi sa...

Jag hörde på radion om olyckan i Malå och tänkte direkt på dig...

Mian sa...

"14 grader kallt i köket" - nähä vet du vad, nu måste pv börja att elda :-)
Lycka till med tapetseringen. Ha en skön söndag.

Anitha sa...

Malå har kvar sin ambulans.

Rexxie sa...

Fast jag hoppas att det var 14 grader varmt... annars ligger nog vattenrören i riskzonen...

Cecilia N sa...

Jag tänkte på vår kwosik som blev norrgök. Hon har haft tillräckligt tänker jag.
Men att önska sorgen på någon annan går ju inte heller. Speciellt inte på ett ställe där alla känner alla.

När maken var ute och inventerade i somras kom han till Åsele. Där stod en varningsskylt: kör försiktigt för vi har ingen ambulans. (Och så stod det hur lång tid det skulle ta för ambulansen att anlända.)