lördag 3 november 2012

Tre bilder från en lördag ...

Det här med katter är så härligt!
Man kan fixa och dona och köpa den allra finaste lilla korg, men näää, näää, allra skönast är att hoppa upp på vedtraven i pannrummet, den där traven där det är aningen knöligt och bökigt!
Korgstolen i hörnet, den står numera tom.
Och nu vill minsann pElle ligga där också.
På vedtraven.
Fast det är trångt och egentligen var det ju sigge som kom på det först.
(Filtarna lade matte dit .., så det skulle bli skönt och gosigt.)

När pv tapetserat fick han flytta det stora, tunga ekskåpet som en gång fanns hos hans farmor och farfar.
I Skåpet ryms hur många LP-skivor som helst!
Hasse Tellemar och Vietnam är nära.
Bob Dylan och Simon and Garfunkel.
Hela pv:s musikliv finns där.
"Fast Tellemarskivan är nog från far och mor ...", säger han.
I min ungdom hade jag inte en enda skiva som handlade om stöd till Vietnam.
Jag lyssnade mest till José Feliciano och Mamas and the Papas.
Ibland sjöng jag med i Spel-Olles gånglåt också.
Pensionatsvärden skulle nog säga att jag var tämligen förtappad.
(Men vad han inte vet är att en skiva med Artur Erikson nästlat sig in bland all proggmusik! Jo, jo. Så kan det gå när man får en enveten madame i stugan.)

Och när jag är på jobbet och dricker kaffe i personalrummet, får jag ett sms från Gunnar i Jämtland.
Han har varit ute på Rödön och tittat på julmarknad och vem hittar han där, i röd jacka och så elegant, om inte Eva på Frösön!

Tack för bilden, Gunnar! 
Såå glad jag blev!

6 kommentarer:

Jessica sa...

Så söta dom är, pElle och Sigge Nilsson :)

Evas blogg sa...

Elegant? Jo jag tackar :) Dubbelhakan är fin ;)

Elisabet. sa...

Jessica: ja, visst är dom! Även om pElle har tappat mycket av sin forna glans .., han går nog på övertid nu?

Eva: men jag tycker att du är hur fin och elegant som helst!

Elisabet. sa...

Ps. Eva, är det Mats syster till höger? Det måste det väl vara? Ds.

Evas blogg sa...

Nej det är hans svägerska, hon som är gift med hans storebror. Tack snälla du!!

mossfolk sa...

Det ser ut som ett julkort med kransarna runt omkring. Mysigt! Och tur att Gunnar hann dit innan allt tagit slut. Läste hos Eva att försäljningen gått bra :)