måndag 29 oktober 2012

DBIV  för ellem i Skellefteå ....

Hej!
 
Det bästa i veckan för mig hänger ihop med mina sömnproblem sen många år, med andningsuppehåll. 
 
Efter en lång väntan fick jag  tid på NUS förra veckan. 
Första tiden var på torsdag em och jag for med bussen på morgonen. Gick omkring på stan, köpte lite kläder, åt en räkmacka på Nya Konditoriet. Där kom jag i samspråk med en mycket trevlig servitris. Hon påminde till sättet lite om dig Elisabet! 
 
Efter besöket på sjukhuset där jag fick en grundlig genomgång av andningshjälpmedlet, en sk C-pap, checkade jag in på parienthotellet där jag skulle sova. Tog en promenad innan middagen och sen var jag bara för mig själv på rummet. '
 
Efter morgonens återbesök blev det buss tillbaka hem. 
Ett “eget” dygn som var som en liten semester! 
 
Natten mellan lördag och söndag sov jag för första gången hela natten med apparaten på. Helt fantastiskt! Behövde aldrig på toa, sov lugnt och låg stilla hela natten. Och var PIGG på morgonen! 
 
Kl 7 åt jag frukost, på en ledig söndag! Och jag var pigg hela dan. Helt fantastiskt. 
 
Idag är jag ledig och känner mig också pigg även om morgonen var lite segare. Men man kan väl inte förvänta sig att två nätter kan räta upp flera års påverkan av dålig sömn. 
 
Ser fram emot en vinter med mera ork!  
 
Kram ellem

Inga kommentarer: