onsdag 31 oktober 2012

DBIV för madamen från Karlstad ...

För mig blir veckans bästa ett premiärbesök på stadens nyrenoverade badhus. Det är inte riktigt klart än men en ny 25 m bassäng och en äventyrsdel är nyöppnad.

Härligt varmt i äventyrsdelen. Ingen bubbelpool med bubblor ännu men det ska bli. Nytt är en pool på utsidan med strömmande varmt vatten. Skönt simma ut och bada i en varm pool med höstluft runtom.

Två häftiga vattenrutschbanor. Slog till och provade den med badringar som man åker i. Hej och hå vad det gick undan men till att börja var det bara roligt. Men alldeles på slutet så skumpade det till så jag for ur badringen. Tjong in i väggen med huvud och axel. Landade mjukt i vattnet och tur nog hann jag undan innan M kom farande på sin badring.

Det blev ingen mer tur i rutschbanan för mig. Kanske en annan gång... jag är ju lite av ett vattendjur så det ska bli fler badhusbesök!

Kram Turtlan

Inga kommentarer: