fredag 28 augusti 2009

Fredagmorgon ...

Skåne, västra sidan.
Som paradiset.

ellis på soffan ektorp .. och båda madamerna vaknar vi med lille-plupp-lockigt-hår .., det har varit en tropisk natt, säger radioprataren och det förstår vi.

Jag kollar på väderprognosen.

Risk för regn i morgon och det är ju då det är camping på Ven.

"Nä, inte åker jag dit och ligger i tält om det är oväder ..." säger jag till soffkamraten.

Har man tur, strålar solen.

Och nu vankas jobb .., halv åtta till fem och ellis har sovmorgon och kan göra precis vad hon behagar.

Men tänk .., när man cyklar hem igen .., då är det Ledig Helg.

Ajöken, sa Fröken.

3 kommentarer:

Sven Teglund sa...

Inte utan att man längtar till Skåne när man ser den underbara bilden, och att ni haft en tropisk natt.

Nästa vår måste det bli en Skåne-resa igen, det bestämmer jag nu!

S o F sa...

Verkligen en Paradisbild Elisabet!!

Njuuuter...

Anonym sa...

Och jag kollade just SMHI inför helgen. Där verkar det bli växlande molnighet i helgen, utom sö 06-12 då det kan komma lite regn.
Men vi är ju vattenfasta så det är väl inget problem.

PV