torsdag 27 augusti 2009

På väg hem ...


(Suddig bild, jag vet .. men det började skymma.)

.... ser vi stora segelbåten Helene lägga till vid kaj.

Eller, det har den redan gjort, men vi såg den komma in mot land.

Och ser man på .., där är ju Bengt Ekwall, han som är gift med Birthe från Östersund!

Eder uppsökande reporter, som minsann har sett Janne Josefsson i Uppdrag Granskning och har lärt sig hur det går till, är på hugget.

"Jaha ja, kanske man kan få en intervju här, vad säger du Bengt ...?"

Det kan man, säger han och tar genast av sig huvudbonaden och stryker med handen över håret.

(Att han är dalmas till ursprunget, går väl knappast att ta miste på ...)

10 kommentarer:

Bente i Norge sa...

Du skulle vært utegående journalist,der har du talang

Elisabet. sa...

Bente: det får bli i mitt nästa liv ..-))

(Hallå Rapport eller Aktuellt .., behöver ni en utegående reporter .., ring mig, jag ställer upp bums ,-)

Anonym sa...

Ja finns det utegångsfår så finns det kanske dito journalister.
PV

Elisabet. sa...

Pv: ja, men så trevligt att du är så positiv till detta ..-)

Bente i Norge sa...

Ja det finnes utegående får av BEGGE kjønn..........

Christina sa...

Jag älskar dina små video-reportagnedslag i den svenska vardagen, men varför 37 sekunder?
Har du någon inställning i kameran som gör att du inte kan filma längre...?
Jag skulle vilja se timmar :)

gunnar i vaplan sa...

Härligt Elisabet!
Gillar verkligen dina små fina intervjuver...

Elisabet. sa...

Christina: ja, om jag filmar i en minut t.ex. , så tar det tydligen för stor plats och jag får inte in den på sidan. Men man kan ju göra flera små filmer ..-)

Gunnar: ,-))

Christina sa...

Elisabet: Då får du väl gå över till YouTube eller nåt, 38 sekunder låter hetsigt värre för en sån intervjuare som du :)

Elisabet. sa...

Madame Alvner: ja, jag ska be att ellis visar och hjälper mig att fixa ett konto där ...., hon är betydligt mer teknisk och kunnig än undertecknad .-)