söndag 23 augusti 2009

Till Inga-Lill ...



Just idag fyller min kusin Inga-Lill 54 år.

Hon är moster Lisbets mellanbarn .., hon är lärare, mamma och mormor och bor i ett gult trähus mitt ute i skogen, inte långt från Vilhelmina.

Det var där vi hamnade i somras, då, när vi först hade ätit härlig middag på hotell Vilhelmina ...(med Inga-Lills man, min andra kusin Barbro .. underbara moster Lisbet och så pv och jag själv ..) och sedan blev det eftermiddagskaffe ute på altanen i Lövliden innan vi åkte vidare till Dikanäs och morbror Olaf med familj.

Så oändligt lycklig jag var!

Vilken värme som strömmade emot en från alla håll och kanter.

Så här kommer ett stort grattis till kusinen!

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Men vadå? Altanen i Lövliden?!?! Där bor fortfarande min pappas bekanta... är visserligen fler än ett hus där, men de känner säkert varandra. Löv - fast med f - och kvist.

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja, jag får kanske höra med henne ..-)

mellansystern sa...

Hej och tack för informationen att vår kusin fyller år. Då kan jag skicka ett mail via kommunen där vi båda jobbar.

Kram från en bloggande kusin

Ingela sa...

Om jag tänker på rätt person så är vi nog i ungeför samma bransch och jag tror att jag träffat henne flera gånger.

Elisabet. sa...

Mellansystern: perfekt!

Ingela: alldeles rätt!