tisdag 25 augusti 2009

Klappat och klart ...


Hotell Nebo, Istedgade i Köpenhamn.
Emil övar på trolleritrick.
Dagen därpå ska vi flyga till Grekland.

Såja.

Då är rum bokat på hotell Nebo, beläget i det som kallas "The red light district" .., ja, nästan som i Sodom och Gomorra, men så är det billigt också och nära till järnvägsstationen.

Fem minuter max.

Det är samma hotell som vi bodde på hösten 2007, Emil, smålänningen och bloggmadamen.

Ja, det är förresten tredje gången jag väljer det hotellet.

Just innan
jag mötte herr pensiontsvärden, vankades det dejt med herr Akkurat & Morsomt fra Moss, i Norge.

Vi hade stämt träff i Köpenhamn .,. en weekend tillsammans, samma hotell, men med skilda sovrum.
(Ja, här ligger man minsann i särk och kyskhetsbälte, tro inget annat ...)

Som vanligt gjorde maten det mest bestående intrycket, även om herr Norrmannen visade sig vara en på alla sätt och vis rar och trevlig herre.

Nu blir det just det hotellet.

Perfectamente.

Återstår så att betala hotellvistelsen på Samos, men det är inte mycket.

Ni anar inte hur jag räknar ut, budgeterar och har mig.

Faktiskt borde jag ha blivit kamrer.

Just det.

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

En rar norrman är en ovanlig en.
Fast det kanske han var?

Elisabet. sa...

Cecilia N: han var såväl rar som rar .-)