tisdag 25 augusti 2009

Slut för idag - tack för idag ...!



Å ..., att först ha arbetat från sju till tre med alldeles helt underbara arbetskamrater .., sedan stämpla ut .., sitta i personalrummet en stund och småprata med Olof som snart blir granne med bloggmadamen (han har fått lägenhet alldeles intill Sec.handaffären), därefter cykla till Ohlssons Basar och köpa läsglasögon (två par .. en mig mycket närstående herre, allmänt kallad pensionatsvärden, tog med sig alla han hittade, däribland ett par som tillhörde lägenhetsinnehaverskan ..., ja, när han åkte härifrån ..., och i tre dagar har jag inte kunnat läsa Dagens Nyheter eller Bodil Malmstens lilla bok ...) och så hemåt via ÖP-hallen och solen flödar och det är högsommarvarmt och jag tänker att detta är livet på en pinne.

Och nu ska jag boka rum i Köpenhamn, så där inför "kvällen-innan-avresan-till-Grekland" och sen blir det ny cykeltur, nu till stranden och havet.

I morgon är jag l e d i g.

L e d i g.

Vilken gåva!

Inga kommentarer: