onsdag 26 augusti 2009

Härligheter ...


Vänligen notera förvåningen. "Och vad är det r då ....? Jo, en ..."

Ledig dag.

Då läser jag morgontidningen .., och mail .., brygger Zoegas kaffe .., pratar med pv .., längtar att träffa Emil och Emma .., (första helgen i december ska jag vara barnbarnsvakt) .., fylls av glädje över rara vänner (det är när jag tillbakaläser om resan till Samos för två år sedan ., och jag vill ringa till Kent och säga "tack, som var så himla snäll och rar mot Emil!", men hittar inte hans mobilnummer ...) .., sedan går jag till Möllers och köper bröd och småsurrar med Kent från Radio Active, som också är där för att handla.

I kön framför mig står Jennys bror.

Det var Jenny som lärde upp mig när det gällde det här med kassabokföringen och allt.

Underbara, rara Jenny!

När jag går hemåt igen, ser jag blommorna utanför min port.

Stockrosorna ... (tack lindalotta!) och Narrhuvan (tack Mian!) och Aklejan (tack någon!).

Och imorgon får soffan Ektorp nattgäst .., då kommer ellis.

Livet känns rikt.

Nu ska här dammsugas.

4 kommentarer:

Ellis sa...

Det ska bli sååååå roligt!!

(Men OJ vad mycket bröd det var i den påsen. ;) )

Elisabet. sa...

ellis: javisst! Här är det ingen GI .. här är det härliga mackor till frukost .-)

Mian sa...

Blommar narrhuvan?

Elisabet. sa...

Mian: javisst! Den är inte så hög .., den står längst uppe på trappan mot gatan ..., men den är vacker!