onsdag 26 augusti 2009

Tvärstopp ...


Allt är klart utom det inringade uppe till höger.



Ingen pv i närheten.
(Han tror att det är husesyn älgen går på .., det kan stämma).

Rexxie ...?

Detta är dagens Kvällspost/Expressenkorsord.

Uppdaterat:

Avsett är menat förstås ..
Blir torra: vattnade
Sockerform: strö
Färg: där hakade jag upp mig på olika färger .., pv sa att det ska väl vara RUTER? yes!
Ängel: seraf - tack Bert!
Dryck: saft .., det hade jag skrivit från början, men blev lurad till sake av pv ..-)
Ses i bridge: syd .., hade jag inte en aning om! tack pv!

7 kommentarer:

Bert sa...

"Ängel" blir seraf.
"Dryck" blir saft.
"Sockerform" blir strö.

Resten får du klara själv. ;-)

Bert sa...

"skört" blir sprött.
"regel" blir hasp.

Bert sa...

Och älgen håller på med husesyn.


Lätt som en plätt.

Elisabet. sa...

Ja,men husesyn och hasp hade jag redan fixat ... (ja, husesyn hade pv tagit .-)

Bert sa...

Ja - fast ska du ha hjälp så får du väl se till att uppdatera bilderna, så man vet vad du vill ha hjälp med.



Haha!

Elisabet. sa...

Bert; å, ja .., nu ska herrn inte bli putt för att jag redan hade fixat några av orden .., man kan komma på saker vips i samma veva som man lägger in bilden .-)

Rexxie sa...

Rackarns, där hann jag inte med!

Själv håller jag på med SvD's dagskryss och kan inte ett dj...la dugg!