torsdag 27 augusti 2009

Med posten ...



... kommer svaret från sjukhuset.

"Har nu fått svar från röntgen och det visar sig att det finns förslitningsförändringar, så kallat medial artros, i höger knäled", skriver doktorn, som är distriktsläkare i invärtes medicin.

Om jag fortfarande har ont och besvär, så bör jag kontakta min familjeläkare, skriver herr Doktorn, vars förnamn börjar på B och efternamnet på Z

Ja, det ser man ju klart och tydligt på hans signatur.

(För övrigt är detta med värk i knäet himla filurigt. Jag kan, med nästan hundraprocentig säkerhet, säga när vädret ska slå om från, ja, hög, - till lågtryck, ty då värker knäet värre än någonsin! Precis som en barometer! Så har jag haft i händerna - fingerlederna - också, men inte så uttalat som i knäet.)

9 kommentarer:

Kesu sa...

Ja, den signaturen är ju klar som fläskkorvsspad. Hihi!

Det där med att känna väder tror jag benhårt på. Själv påverkas jag av lågtryck, precis som min mor och mormor. Under några vaktimmar pratade jag med en sköterska om det. Hon höll med.

Frågan är: kan vi tjäna pengar på det? Att spå väder menar jag? ;)

Elisabet. sa...

Kesu: samma här! Och min mamma påverkades rent menalt när det blev lågtryck och det gör man ju själv också, men det kan jag inte GARANTERA ,-)

Däremot att man märker det i lederna.

Men varför skulle man inte ...?

När världshaven påverkas av månen .., skulle vi människor då vara så annorlunda ..?

Evas blogg sa...

Jag tror också att vi påverkas av väret. Mina muskelinflamm. blossar upp vid lågtryck, alltid. Men om jag säger det till en läkare tittar de på mig med frågande blick. Jag tror vad jag tror.

Elisabet. sa...

Eva: varför säger vi att vi "tror"?
I det här fallet VET vi ju!
Ingen vet mer om oss och våra kroppar, än vi själva.
Jag brukar säga till pv att ..."nu blir det lågtryck ..." och det blir det. Eller han märker det själv .., när jag sitter och gnuggar knäet .,. då säger han ..."jaha .., nu ska vi se här ...", och det stämmer.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Men jag tror att förtjänsterna för spådomar som just inträffar blir väldigt små.
Fast visst är det intressant, och plågsamt verkar det också vara.
Nu ska jag hämta min nylagade bil.
PV

Ingela sa...

Även reumatiska små barn märker av väderomslag. De hittar troligen inte på.

Lotha sa...

Vi har ju vissa reumatiska förkänningarna i släkten, men be om ett recept på artrox ,dvs glucosamin som smörjer lederna ... prova i minimum tre veckor...
Det är svindyrt så be om recept så du kommer billigare undan....

Kram
Lotha ( Kusindottern som dessutom är ssk =)