söndag 23 augusti 2009

Och kallt blir det ju utan ...


Ibland (läs: väldigt ofta ...) beklagar sig pensionatsvärden över att jag alltid ligger och sover i särken.

Ja, vad då då ...?

Jag tycker om att ha nattskjorta på mig och vid femtiofem års ålder och efter tre havandeskap så är det faktiskt inte så mycket att briljera med; faktiskt ska han vara t a c k s a m att särken är på.

Själv ligger han i Adamsdräkten.

Inte vet jag väl om jag tycker att det är så fasligt upphetsande, direkt?

Nåja.

Det finns andra slags särkmänniskor.

Jag är inte helt alena.

Ja, kolla bara.

Här är en.

11 kommentarer:

Tankevågor sa...

Har för mig att du och jag gillar samma sort randiga pyjamasbyjor på våra män...
Bloggade inte du om det någon gång?

Tankevågor sa...

äh...pyjamasbyxor ska det stå...

Elisabet. sa...

Londongirl: ABSOLUT! Och tror du nån enda av mitt livs män har använt en dylik?

Inte en!

(Min pappa hade nånting i den stilen .., för att inte tala om Cary Grant och andra män i amerikanska filmer. Helyllemän bär randig pyjamas ,-)

Och då kommer pv att skriva: "vem vill vara en helylleman ..?"

Lyckliga Grodan sa...

jag har ALLTID pyjamas.. just randiga såna byxor som de har i filmerna.. man kan ju ta av och på om andan faller på..

Elisabet. sa...

Lyckliga Grodan: ,-))
Just det.

Om man vill.
Och inte fryser.

Tankevågor sa...

Min man har såna numera!! :-) Precis så som i filmerna....men med en vit T-shirt till. Nån måtta får det väl vara på Cary Grant-looken kan jag tänka mig att han tycker. :-))

reneesfotoblogg sa...

Håller med PV: Inga ålaskinn i sängen!
mvh R

Elisabet. sa...

reneesfotoblogg: här är det inte tal om "ålaskinn" ..,-)

UllaMona sa...

evadräkten är absolut skönast att sova i...sambon sover i adamsdräkten fast utan fikonlöv ;-)

mossfolk sa...

Haha, det här inlägget låg så rätt att jag var tvungen att läsa högt för sambon. Nu brast det visserligen där med de femtiofem åren och tre havandeskapen. Men jag tycker ändå om mina nattlinnen. Och de är faktiskt avtagbara :)

Anonym sa...

Jo det är helt OK att sova i särken, men....
PV