torsdag 25 juli 2013

Annorlunda morgon ...


Klockan är halv sju.
Jag tar harry på morgonrunda .., ser min lilla värld vakna .., lyssnar till tornseglarnas skriiin .., och duvornas koooorrrande.
Dimslöjor över bergen borta i öster.
Och solen på väg upp.


Pensionatsvärden .., han är på väg till Bornholm tillsammans med mina barns pappa.
"Vi har kört nattsegling och inte kommit så långt .., två knop bara .., nu är vi kring Sandhammaren och där kommer en motorbåt ...., ja, nu ska Tommy sova och jag ta över ett tag ...", säger en glad och säkerligen lycklig pv.


 Kapten Eikedahl i köksavdelningen.


Frukosten är uppdukad ombord.
Och en sak kan jag direkt säga .., dom här mackorna är gjorda av exet, här finns ingen marmelad och enbart ost.
Tänker jag och ler.
Och blir så glad i hjärtat över deras uppenbara seglarglädje.

5 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Det är nog som att segla på fjällhedarna. Det är enkelt och funktionellt.

Fast vi byter ju kök varje dag, förstås.

Eva i Tyresö sa...

Men så underbart att känna att de båda har det så bra...IHOP.
Sånt kan man njuta av.......

Elisabet. sa...

Bert: det tror jag också ,-)

Eva i Tyresö: ja, verkligen!
Fina män i mitt liv som trivs gott tillsammans (ja, vi har ju inte sett att båda kommit hem igen .., man vet ju inte, nån kanske slängs överbord ,-)

Cecilia N sa...

Haha, den där kommentaren om mackorna skrattade jag gott åt!

Elisabet. sa...

Cecilia N: dom där mackorna fick mig att smajla ,-)