måndag 22 juli 2013

Innan jobbet ...


Tre timmar på stranden.
Till en början är vi nästan ensamma, men så småningom fylls det på.
Mest småbarnsfamiljer .., och bråk om vems tur det är att ha spaden eller hinken och pedagogiska föräldrar och en sur mamma som säger "faaaan!" och "va faaaan!" - hela hon ser sur ut - ja, som en surkart är hon och pv ligger under det grekiska parasollet och han somnar och snarkar och jag puttar på honom och sen badar jag och badar ännu mera och där ute i vattnet står en kvinna som är präst och hon säger snällord som värmer hjärtat och inte visste jag att hon har såå små barn.
Hennes hud är blek.

Eckes Britt kommer också ner .., hon har vit badrock i frotté och är  - det har jag sagt tidigare, men nästan allt är ju ändå sagt någon gång förut - en av de vackraste kvinnor jag har träffat .., och Britt tar av sig badrocken och går långt ut och simmar en stund.
Ecke är hemma.

Pv, han tröttnar på solen långt före mig och åker hem och fixar lunch .., vi sitter under ett grönt parasoll  och harry har lagt sig i skuggan under vinbärsbusken.

Ikväll kommer Gunnar.

Å, så roligt det ska bli!

Inga kommentarer: