fredag 26 juli 2013

Rapport från den danska ön ...


Jodå, herrar T och pv (nu orkar jag inte längre skriva "mina barns pappa" eller "exet", hädanefter får det bli T)  kom sig så småningom ut från hamnen i Allinge på Bornholm .., och efter fem timmars seglats kunde de lägga till vid kaj i Svaneke.

Bildtexten löd: "kaptenen inspekterar hamnen ...", ja, han skymtar där i sin blå t-shirt, herr pv.


Jag frågade om dom hade badat från båten?
Svaret blev nej och nu förstår jag varför.
Så här ser det ut när algblomningen är igång!


Till sist en kvällsbild från just hamnen i Svaneke.
Motljus.



En härlig kväll ..., "vi hör musiken från en krog här i närheten ...", säger pv i telefonen.

På Hildas sida på facebook har han skrivit att han "slinter på tangenterna .., ja, det har blivit lite öl ikväll ...".

Gubbsegling, det tror jag är nånting himla trivsamt för en femtioåttaårig smålänning och en sextiotvåårig västerbottning, jo, det är vad jag tror.


3 kommentarer:

Turtlan sa...

Låter alldeles utomordentligt trevligt!!! Båtliv är super duper! Ja det här jag väl sagt förut....

Har de pv:s segelbåt eller har T också en sådan?

Fortsatt go tur från mig!

Elisabet. sa...

Turtlan: dom har Tommys båt, som är lite större och även nyare än pv:s.
Och oj, så roligt dom verkar ha ,-)

Anonym sa...

Ånej, inte har Tommy större än jag. Båt alltså.
Det skiljer en meter, men hans är i bättre skick. Och framför allt i vattnet.
PV