fredag 26 juli 2013

Det bästa för Monet ...


Min glädje den här veckan har varit målarkursen på Blidö i Stockholms skärgård. Vid sidan av sakkunnig och inspirerande  ledning av den gudabenådade konstnären Mats Åkerman (googla får du se), tog jag mig för i går att ge mig på ett jätteprojekt. På en jättestor duk, 100x80 cm har jag fört över ett pyttelitet kort som jag har i min plånbok. Det här mina barn 1974 vilket ju syns på frisyrer och kläder. Den äldste till höger fyller 45 i höst, lillflickan, den franska advokaten, fyller fyrtio om en månad och det ska vi fira i Vaxholm. Mellansonen till vänster är 43.

Bilden är inte färdig ännu men kommer att vara med på elevutställningen i morgon som ett "work in project" och det är ju kul!

Min glädje består mest i att det gått bra att måla trots flera års uppehåll med oljefärger. Men att pyssla med barnens ansiktsdrag idag och igår har påmint mig om den ljuvliga tiden när de var så här små!



Hälsningar Monet.

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Vilken underbar bild Monet!

Bloggblad sa...

Jättefint målat!