lördag 27 juli 2013

Det bästa för mig själv ...



Nej, det är inte det storslagna som alltid värmer hjärtat .., det kan vara en sån enkel sak som en liten artikel i DN .., den där typen av små kåserier som jag tycker allra, allra bäst om .., så där som Åke Ekdahls berättelser om små eller större fåglar, eller som idag - fotografen Paul Hansen som filurskrivit om sin (?) hund Sixten -. 



Värmer hjärtat gör även seglatsen runt Bornholm. Pv och Tommy och en massa glädje.
Och sms:et igårkväll där Tommy skrev ..."det här är nog inte sista gången jag seglar med Thomas, vi har sååå kul!"
För någon timme sedan ringde pv och berättade om sol och fina vindar .., och att dom nu passerade den östra kanten av Bornholm och hade tagit sikte på Rönne; där skulle det nog övernattas.

 
Och så den limegröna klänningen som fick en alldeles särskild plats i mitt hjärta.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Den där klänningen verkar mysig. Kan man inte få se hela? Eller kan du länka så man får veta var den säljs?
Har för mig du visat nån hallonröd också :-)
Nu njuter vi av bästa sommarvädret ever!
/Biggan i Sthlm

Mian sa...

Toppenfin, verkligen! Jag har flera tunikor i linne och jag tycker jättemycket om dem.
Jag är också nyfiken på mer info om dina nya plagg.

Mian sa...

Nu hittade jag svar i ett gammalt inlägg som du har gjort...

Biggan sa...

UR-SNYGG!!!!
Tack för tipset på hemsidan Elisabet.

Här i Hälsingland har vi en del butiker som säljer liknande plagg.
...så sköna och de blir ju vackrare med åren....
Kram från a´Biggan surjämte i försingringen /Hudik

Ruta Ett sa...

Jag läste också om Frasse och skrattade så. Han skriver bra, Poul Hansen

Bloggblad sa...

Nu har jag läst ikapp lite "missinassen". Barnbarnet har somnat på madrassen bredvid min säng, på golvet. Måtte jag inte snarka henne vaken för tidigt... ska ta på ett snarkplåster.

För min del har det här varit den bästa sommaren på så länge jag minns. Så många trevliga saker - och ett stort frågetecken har rätat ut sig. Så jag njuter för fulla muggar, varje dag.