fredag 26 juli 2013

Trångt om saligheten ...


"Vi kommer oss inte ut ...!" skriver herrarna (mina barns pappa och pv) som befinner sig på segelholiday på Bornholm.

Nej, jag kan tänka mig det .., här blir det nog till att väcka båtgrannarna för att ta sig ut.
Osökt kommer jag att nynna på den här psalmen ...

Ingen hinner fram till Guds eviga ro,
som sig ej eldigt framtränger.
Själen måste utstå en kamp för den tro
varpå vår salighet hänger.
Porten kalla trång, och vägen heter smal,
hela Herrens nåd är ställd uti ditt val,
men här gäller tränga, ja tränga sig fram,
annars är himlen förlorad.



Så länge får herrarna ägna sig åt att äta frukost.

Igårkväll blev det fotbollstittande på Pilekroen i Allinge.
Det blev livat värre.

Så här skriver pv i en kommentar: Hur gick matchen? Vi gick i säng efter första halvlek. Men det var ett väldans tryck på Pilekroen, det var Tommy och jag, samt ett danskt par i vår ålder ...
PV



Forts. följer i nästa nummer.

1 kommentar:

Mian sa...

Härlig frukost de fixar på båten!
Jag tycker det verkar jättemysigt att segla, påminner en smula om vårt liv i den lilla campingbilen :-)