lördag 27 juli 2013

Oväntat möte ....

Igårkväll på jobbet .., en man och en kvinna i kanske 70-årsåldern .., och jag frågar mannen om dom vill ha en kasse och han svarar med kanske fyra ord, jo, det vill dom.

"Är du från Jämtland ..?" säger jag.

Då tittar mannen upp och tycks så häpen.

"Jovisst, men hur kunde du ...? Jag har inte bott där på många, många år!" säger han leende.

Så jag berättar att vi har haft en jämte i huset alldeles nyss, ja, från Vaplan .., och då hajar paret till ännu mera.

"Gunnar Rindå .., så heter han ..., och bor i Vaplan", fortsätter jag.

Då ler kvinnan stort.

"Gunnar .., jag tror att jag hade hans son i skolan ....", säger kvinnan och ler ännu mera.

Om du Gunnar läser här, så heter hon Ingrid Kilian med ett eller två l.

Bekant ...?

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Det namnet känner jag igen. Kanske en kollega till min svärmor?

Biggan sa...

Vad världen ändå är liten!
Det måste vara underbart att ha en sån´som du i affären, vaken, alert, trevlig och intresserad av människor!
Heja heja Elisabet!
kram från a´Biggan, surjämte i förskingringen/Hudik