![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEheCugrCOrCFoyiHQhwEuqaXAuvsYsZcx0PsJoQNhUGIEVrBBx95K_h6yNL9MyVL1BuJ5jUtimcvxAF7fP56lQHw2Rcai5nzpqN86w34u3sFXMNkGMHmy8TtwhaY_esG3fs1ZwbNPuErxQ/s400/IMG_1174.jpg)
I affären där jag arbetar, utdelas ett par gånger per år en s.k. kundenkät.
Det är ett A4-ark med rutor där kunden ska betygsätta personalens bemötande och så allt annat förstås; sortimentet .., prisnivån .., ja, kort sagt helhetsintrycket av butiken .. och som tack för deltagandet får kunden ett paket kaffe.
Helt ärligt är det alltid lite nervöst när alltsammans (från centralt håll ...) har sammanställts och så kommer svaren och det är diagram och uppgifter om hur butiken sköter sig i förhållande till andra affärer och så ligger svaren där färdiga att ta del av .., ofta i form av ett litet häfte på bordet i personalrummet.
Kundernas egna omdömen (där finns rader att skriva ner vad man tycker är bra och mindre bra .., med egna ord ...) är kopierade bara .., somliga har undertecknat med sitt namn, andra inte och ibland känner man igen handstilen och tänker .. "jaha .. ja ..,".
På det hela taget är det väldigt intressant, men också h e m s k t.
Man är helt i kundens våld och råkar personkemin inte stämma .., då kan man ana vad svaret kan bli.
Precis så är det med en sida på nätet som jag hittade mer som av en slump.
Sidan fyller säkert en funktion .. men det hela blir ju också helt och hållet subjektivt.
Om jag kommer till en läkare med förhoppningen om att bli sjukskriven och inte blir det .., tycker jag då att läkaren är mindre kompetent?
Det är sånt man kan fundera över när man hittar nåt sånt här.
Vilken underbar bild (angående bilden längst uppe här ...), speciellt när man vet att havet finns så nära. Jag *älskar* havet.
Nu bara måste jag åka till Skåne. :-)