fredag 10 april 2009

Långfredag



"Blommor till mig ...? Är det möjligt ..?" säger pensionatsvärden häpet när han, på Skärtorsdagen, via sin mobiltelefon får besked att blomsterhandlaren är på väg med leverans.

Och medan vi handlar påskmaten, funderar han över vem som är avsändare?

"Jag tror aldrig att jag har fått blommor hemsända .., så roligt!" säger han och smajlar stort.

Strax efter att vi återvänt till pensionatet, kommer blomsterbudet.

Jag sitter vid köksbordet och kollar lite när pv öppnar papperet och så ler han stort .., ja, där är minsann en hälsning till mig också!

Tulpanerna har kommit susande hela vägen från Västmanland!

Och minst tre gånger har han försökt komma fram på telefonen för att tacka, men icke .., så nu blir det ett t a c k från bloggen, för min mobil går plötsligt inte att sms:a med.

Alltså ellis och compani: en mycket glad pv hälsar och tackar!!



Och nu är det långfredag och sedvanlig frukost.

Valnötsbrödet .., äggröra med bacon .., plommonmarmeladen .., te i en kopp och kaffe i den andra.

Till vänster skymtar tomatplantorna (Mian .., du ser .., dom tar sig ...!) som idag har fått ta av sig plasthuvan och solstrålarna kommer insmygande från öster.

Det ser ut att bli en fin dag.

6 kommentarer:

Ellis sa...

Heeeej :-)

Vi hade dragit ur telefonen för vi var så ledsna igår och orkade inte prata med någon. Vi tog det lugnt och bara myste hemma. Junior blev, förstås, väldigt väldigt ledsen över det som hänt. Även om vi alla visste att det skulle ske så finns ju sorgen där ändå.
Gulis har ju funnits där i 9 av Juniors 12 år, det är lång tid.

I alla fall: varsågod!! :-)
Jag ville skicka er lite påskgodis eller nåt, men vanliga posten är ju så slö så då måste man vara ute flera dagar i förväg. Så då fick det bli påskliga tulpaner istället. :-)

Ha nu en riktigt sköööön helg!!
Kram!

Vonkis sa...

Kul med blommor, speciellt när de är oväntade. Tomatplantorna får mig att längta till sommaren och mormors växthus. Det luktar så gott av tomatplantor.

Mian sa...

Glad Påsk på er!
Bra att de tomatfröerna tar sig. Jag har också småplantor på gång. Långa och förskräckligt rangliga blir dom här i mina lägenhetsfönster, men det brukar ordna sig när man planterar om. Chiliplantorna satte jag om för första gången i går. 18 st plantor .... alltid blir det så där många ... konstigt att jag aldrig lär mig.

Se nu till att få ordning på den där elaka hostan.

Elisabet. sa...

Ellis: ja, men så vet ni då att han blev sååååååå glad!
Jag minns att vår Anders sa, när Linte (cockern) gick hädan, att "näst efter det att du och pappa skilde er, så är det här det värsta som har hänt i mitt liv ...".
Jag höll på att dö, rakt av .-)

Vonkis: ja, och dom står så fint på köksbordet!

Mian: jag tycker inte att pv är så värst noga med sina blommor, men hjälp, så fina dom blir i slutänden ..-)

Anonym sa...

Vilken glädje! Och vackert dukat bord så man har lust att slå sig ner en stund :)

Elisabet. sa...

Jenny, med sin underbara blogg Balansgång ...: ja, det gör mycket det .., att det är fint på bordet.