fredag 10 april 2009

Under natten ....

... hostar jag nånting så hemskt .., det är precis som när mina döttrar en gång i världen hade kikhosta.

Det tar liksom aldrig slut och jag håller handen på höger sida av ryggen.., ååå, det sliter och draaaar i nån muskel som jag knappt visste fanns!

Vid tretiden stiger den stackars pensionatsvärden upp ur sängen, så där tjopp bara.

"Nä, nu går jag ner och hämtar hostmedicin åt dig, det är ju hemskt som du låter..!" säger han.

Och jag tar en klunk direkt från flaskan ...(sådant gör pv chockad ..."va, man måste ju dosera!") och tänk, nästan som ett mirakel är det .. men hostan upphör bums och jag faller, äntligen, i djup sömn.

Då börjar jag i stället att snarka.

Högljutt.

Stackars herr pv.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter inte bra med den hostan...
Vilken tur att PV hade medicin!

Elisabet. sa...

Marskatten: men jag äter ju antibiotika nu .., fast nu vore det trevligt om hostan och hesheten gav med sig .-)

Tussegumman sa...

Krya på dig hemskt med sådan hosta jag vet!!Jag önskar dig en fin påsk med vackert väder! Ta hand om dig min vän/
Många kramar från tussegumman

Elisabet. sa...

Tussegumman: tack snälla .., och en riktigt Glad Påsk till dig!

Sven Teglund sa...

Glad påsk och med en förhoppning om att du skall bli fri från din hosta!

Cecilia N sa...

VAD är det för hostmedicin??

Jag tycker aldrig att hostan ger sig av hostmedicin. Den bara blir mindre rivig.

Å andra sidan så doserar jag ... det kanske är det som gör skillnaden ...

anna of sweden sa...

Haha. Detta inlägget skulle jag ju läst ha läst först. Nu förstår jag plötsligt varför han lät dig gå och lägga dig i ett annat rum ... :)