söndag 12 april 2009

Det bästa som finns ...

Göran Persson, ni vet, vår före detta statsminister, berättade i något pratprogram att han alltid började att lösa sina korsord längst uppe till vänster.

Det gör inte jag.

Och med lite-lite-lite hjälp av den idoge pensionatsvärden (som handtvättar tegelpannor .., och sedan kånkar upp med dem först på stegen och sedan på taket ...., ja, frånsett min mamma, så tror jag helt ärligt att han är den mest energiska människa jag någonsin har träffat ..., synd att han inte kan säga samma sak om bloggmadamen ...,-), ja, med lite hjälp av honom, så ordnar det sig.

Då blir hela krysset löst.

Jipppiee!

Och bloggmadamen blir lycklig.

6 kommentarer:

Linda sa...

Åh så härligt med fåglarna i bakgrunden.
Idag har mannen fått jobba här kan du tro.
Fönsterputsning stod på schemat...
Jag slumrade på verandan i solen....
Fast fy vad myrorna kliar i benen.

Christina sa...

Törs man fråga varför pv handtvättar taktegel?

Elisabet. sa...

LindaLotta: ja, men det är som att vara i paradiset ..-)

Inga myror här inte.

Christina: jo, då .., det får du visst!
Han har ju plockat ner kanske 100 tegelpannor som nu skulle upp igen, dom flesta i alla fall.
Men kanske 20 stycken .., var alldeles .. ja, det var som mossa eller nån slags lav på dem, och eftersom han är idog av sig, tog han en scrubbi och en hink med vatten .., jag vet inte om han har nån högtryckstvätt ... och så blev det till att skrubba .-)

desiree sa...

Jag vet också en vädigt energisk person. Nu har han gjort kaffe till mej.

Cecilia N sa...

Var det PV som filmade madamen eller fick vi se den lilla-lilla hjälpen?

Elisabet. sa...

KDes: ,-)
Jo, det är bra med energiska personer i ens närhet .., men man kan lätt drabbas av dåligt samvete ocksdå ,-)

Cecilia N: jepp, jag beordrade honom att filma ..... kände mig som Ingmar Bergman, nästan .-)