torsdag 9 april 2009

Mellan Ystad och Malmö ...



Intill mig sitter en äldre kvinna, som visar sig heta Ingegerd.

"Jag bor i Malmö men har varit i Ystad och besökt mina barnbarn ...", säger hon.

Hennes hand är otroligt len.

Ingegerd är Skytt , har arbetat på Icas grossistlager och skulle hon börja om, då hade hon satsat på ett arbete inom sjukvården.

Vänster tumme upp.



Och mitt emot mig .., en ung kvinna som pratar i sin mobil, knattrar på sin bärbara dator eller gör anteckningar.

Hon heter Jenny, är också Skytt .., arbetar med film (är projektledare .., det är vad jag gissar på och det stämmer ..., man märker det tydligt när hon pratar i sin mobil ...) och fast hon tycks förkyld, utstrålar hon massor med energi.



"Ja, jag skriver alltid upp saker på handen .., i vanliga fall har jag mer än så här ..!" säger hon leende.

Jenny har höger tumme upp, men anser sig vara en analytisk människa.

Jaha, där stöp den teorin.

Inga kommentarer: