måndag 26 juni 2023

Dagens fönster ...


I alla fall en liten pjutt av fönstret och det finns här hos oss, i Stensjö. 

Aldrig någonsin i mitt liv har mina penséer varit så frodiga! Nu är det dock mindre roligt, ty i lådan till höger, där har Sigge börjat hoppa upp för att ta sig in via - tror han - det öppna köksfönstret, det som oftast bara står liiiite på glänt för att släppa in frisk luft (läs: myggor!)

Och nu är vi alltså ut på seglats och jag kan väl bara drömma om hur dessa små skönheter ska se ut när vi återvänder hem.

6 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Tänk! Du får in myggor!

Vi ser kanske två per dag, och har fönster och dörrar på vid gavel ibland. Vi har inte behövt använda några som helst myggmedel, hittills i sommar.

Babsan sa...

Här har det inte gått att sitta ute.Men igår verkade det ha vänt….vi såg två mygg

Elisabet. sa...

Bert: jag Vi har inte haft några bekymmer med mygg, däremot av envetna flugor! Förmodar att det är de många hästarnas förtjänst. /Elisabet

Elisabet. sa...

Babsan: Hopoas att det håller i sig! Myggbefrielsrn, alltså. /Elisabet

Guy sa...

Jag gillar ditt fönsterfoto!

Elisabet. sa...

Guy: tack! Det gjorde jag med! / Elisabet