lördag 6 juli 2013

Husskötaren säger ...


... att det har regnat mest hela tiden då han och sambon - den blivande tvillingmamman - skött om det gula huset, harry, sigge nilsson och allt det andra.

Igår, vid tolvtiden, just när dom packat ihop sina pinaler, då kom solen!

Sol eller regn .., i växthuset har allt skjutit i höjden!

Minst en halvmeter har tomatplantorna vuxit!


En liten squash tycks vi ska få också!
L y c k a.
Jo, just det.


Tanken, när vi var på Kreta, var att jag kanske skulle köpa ett vackert fat i keramik.

Men se .., shopping, det är ju liksom inte min starka sida .., det var otroligt hett och inte hade jag lust att åka till dom närmaste - lite större - orterna, där butikerna trängs sida vid sida och alla har nästan exakt likadant utbud ..., och när vi kom till småbyarna - den där dagen när vi körde uppe i svindelhöga bergen -, ja, då hade pv så brått att susa förbi (själv saktade jag farten .., tittade på alla pelargonior som stod i plåtburkar modell större .., och vinkade till en svartklädd tant som satt uppe på en altan ...), så jag vågade inte bli kvar, i rädsla att tappa bort honom och Emil.

Så ... något keramik blev det  inte.

Men ett gäng grekiska klädnypor fick allt följa med hem.
Vilken bra souvenir!
Nu kommer jag att få soliga-dagar-känsla var gång tvätten ska upp på strecket!

3 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Jag tycker alltid att det är roligare att ha reseminnen jag kan använda till vardagliga saker än finare souvenirer som bara ska stå framme.

mossfolk sa...

Vad skön du är :) Jag är rätt säker på att inte många skulle komma på tanken att köpa med sig klädnypor hem... även om det var en himlans bra idé!

Rexxie sa...

Åhhh, välkommen hem!

Äntligen som Gert Fylking skulle ha sagt!