måndag 26 maj 2014

Måndag ...


Summering av EU-valet på tvären och längden och somliga är segerrusiga och andra bedrövade och på fönstret ut mot grannen till - det är den utsikten man ser från det fönstret - spatserar en bålgeting.

Om herr eller fru geting bara rörde sig ynka två dm till höger, skulle den lätt som en plätt kunna flyga ut genom det helt öppna fönstret .. men se, det förstår den inte.

Det är inte mycket som ger mig sån ångest, som flugor, humlor eller getingar som inte tar sig ut.
Light-ångest, kanske man bör säga.
Såja, med hjälp av ett tomt glas och en liten pappersark kunde den flyga iväg!

Ser ni grannens rhododendron ...?
Egentligen inte alls min favorit, men jag håller på att ändra uppfattning.
Sååå vacker den är!

8 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Det där med getingen var en bra politisk metafor tycker jag. En del partier som skulle må bra av att komma ur sin bubbla och se hela vida världen. Men det förstår dom inte :)

Rhododendron är nästan lika stor som här i England. Tycker de är jättefina.

Turtlan sa...

Ja exakt som Anna skriver. Så tänkte jag också. De förstår inte.

Jag har varit småarg hela dagen över framgångarna för vissa partier. Speciellt ett parti...

Nu ska jag ta och plantera tomater istället.

Elisabet. sa...

Steel City Anna: ja, jag minns att vi diskuterade nån gång, att jag tänkte att här är dom nästan lika stora som i England ,-)
Underbara!

Turtlan: lycka till!
Jag har suttit och tittat på staplar över valresultatet i vårt land .. ,mest där jag har bott osv .., väldigt intressant och sorgligt.

mossfolk sa...

Ja, jag får också viss ångest över getingar på fel sida fönstret... men det är knappast pga några sympatier för getingen.

Och jag tycker absolut om rhododendron. I allafall när de blommar som mest!

Bert Bodin sa...

Jag känner mig besviken på röstskolkarna, som bäddat för den farliga tendensen med fascister och nazister.

Man kanske skulle ta och ta ifrån dem deras rösträtt i september!??
- Nä, du var ju inte intresserad sist det begav sig, så ....

Elisabet. sa...

mossfolk: ,-)

Bert Bodin: du får väl ta fram käppen!

Monet sa...

Bert, någon sa att om man "tvingar" folk att rösta och de varken är insatta eller motiverade är risken stor att det läggs röster just på de populistiska partier vi just nu bekymrar oss över. Frågan är komplex, minst sagt. Säger jag som väldigt oroad frankrikebosatt.

Bert Bodin sa...

Monet: Jag raljerar. Men det där att gömma sig bakom "inte insatt" tycker jag är en dålig ursäkt.