måndag 26 maj 2014

Dagens fönster ...


Man kan få olika slags morsdagspresenter .., men om barnen vet vad som gör mamman glad, då blir ju hjärtat så där extra-varmt! 

När äldsta dottern upptäckte att lillsyrran - AP -, fångat en hel svärm med vackra fönster från en moské i Istanbul och dessutom skickat dem till sin mamma på mors dag, då drämde hon - den äldsta - till med en fin morsdagsdikt som hon letat fram på nätet .., och när sonen upptäckte detta .., då skrev han minsann ett eget litet rim till "morsan".

"Bettan, denna dagen är din att fira,
Inte för att du till åldern börjat slira.

Vi grattar istället vår fina flamma,
Detta då just du är våran mamma.

Mors dag är något din son aldrig skulle missa,
Istället han en flagga för dig hissa!

Med dessa hyllande ord, önskar jag att Thomas dig bjudit till dukat bord.

Kram på dig bästa morsan "


Om jag så hade fått guld och de allra dyrbaraste diamanter, hade jag inte blivit gladare än vad jag blev för två små poem och ett fång med fönster!

Tack Maria, Anna och Anders!




2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Vilka kreativa barn du har och så gulligt att skicka hyllningsdikter och fönster!

Elisabet. sa...

Ruta Ett: det var nog mest en inbördes låtsas-tävlan, men det gjorde inget, jag blev lika glad ändå ,-)