tisdag 6 september 2016

Efteråt ....


Måndag.

Kommer till jobbet och upptäcker gapande tomma hyllor på jobbet, ja, hela långväggen med juice, laktosfri mjölk, ostar, sill, räkor i burkar och så delar av grönsaksdisken .., allt var tomt, då kompressorn som håller detta kallt hade avlidit. Förutom grönsaksdisken, så hade alltsammans plockats ner i kundvagnar som ställts i frukt, - eller mejerikylen. Ja, hjälp!
Och butiksansvarig är pappaledig och högsta hönset på holiday långt borta, så det var inte det allra enklaste att hantera eländet, men Marie skötte det med den äran.

Tack och lov för UNDERBARA kunder som inte klagar, utan tycks förstående.
Idag - tisdag - lär den nya kompressorn ska anlända och det ska allt fyllas in igen.

När klockan var kring kvart över åtta parkerade jag vid havet i Steninge och tänkte att jag struntar i om jag är ensam på stranden; jag badar ändå! Åååå, det var som ett mentalt reningsbad!!
Så ljuvligt!

Efteråt virade jag handduken om mig .., gick barfota till bilen och körde hemåt.
Pv bjöd på plättar (som han kallar pannkakor)  med hjortronsylt och det blev som balsam för själen.

Och nu är det morgon .., fönstret står på glänt och det känns aningen kyligt om fingrarna.


Inga kommentarer: