onsdag 11 oktober 2017

All den där glädjen ....

Så här blev det och jag blir så glad bara av att läsa om den!

Ulrika i Närke berättade om ett möte med en annan människa. 
Så här skrev hon:
Det allra, allra bästa är i alla fall ett möte med en annan människa. Någon som lever under svåra omständigheter och som jag fått gåvan att lära känna och stötta. En del människor bara flyttar rakt in i ens hjärta. Jag önskar jag kunde berätta mer om den här fina människan, men det går inte p.g.a. omständigheterna. Det är i alla fall det som värmt mitt hjärta alldeles extra mycket den här veckan. Det seglar in och lägger sig mjukt i hjärtat som ett av **årets** bästa.


Eva på Frösön tänkte på helgen i Åre på hotell Copperhill och hon berättade om glädjen i att ligga i en vattenbassäng (eller inomhuspool, välj själv), därtill med ljuvlig utsikt! 


Kattis hade - äntligen - tagit sig (eller fått) tid att läsa en bok, nämligen Dorte Hansens "Körsbärslandet".



AP ville vara med och skrev att detta att familjen för en gångs skull var samlad och att vi alla var med i Göteborg på Toughest-tävlingen - somliga som superduper-supporters, andra som tävlande - ja, att det var så himla trevligt.


annannan i Portugal, hon skrev så här: 

"En god vän och kollega från ett internationellt virtuellt nätverk för forskare och universitetslärare var på konferensbesök i Porto och vi kunde ta oss tid att träffas. Vi gick och tittade i katedralen och drack ett glas vin på min favoritplats och åt en god måltid tillsammans med P.
Och så pratade vi mycket om sådant som man behöver tala med en kollega på en annan geografisk plats men på ungefär samma plats i organisationen om. Handledning och utvärdering och folk som inte gör det de ska och så. Det blir väldigt mycket mera konstruktivt när det är med någon som inte är i samma organisation som en själv. Både roligt och nyttigt."



Barbro i Brämhult (walkaboutsweden) har varit på en utställning i Tranemo hos Lena Björn. Så  här skriver Barbro:
Konstverken är fantastiska men rymmer hemska bakgrundshistorier - något som Lena berättar om. Hon har engagerat sig i kvinnors utsatthet i olika delar av världen. Här finns en presentation http://www.lenabjorn.com/om

Vilken dedikerad och trevlig person.


Kerstin i Dalarna (lifelivingitnow) blev varm i hjärtat av det här med hösten och alla färgerna!


Babsan i Uppsala hade haft småtöserna från Oslo på besök och då vet man att glädjen är stor.
Ja, tösernas mamma var minsann också med.



Den STORTARTADE madamen i Göteborg - Ann -, hade äntligen fått ordning på det här med att fotografera bilder till webbshopen. På bilden hjälper sonen till att blåsa upp en ballong som ska hålla pytte-pytte-lilla mössan på plats, när kameran ska fram. 




Själv kände jag sån otrolig glädje över att - för ovanlighetens skull - ha familjen samlad!
Alla tre barnen med respektive, Majas föräldrar från Vetlanda, mina barns pappa och hans Karin kom från Ystad och så Emil, förstås. 

Så var det den här gången. 
På söndag lägger jag in era bidrag igen; kanske lite senare än vanligt, då vi kommer att vara i Skåne hos min syster och hennes familj på middag.

Och nej, det skulle ju inte vara några vinster heller, men jag råkade ju vinna förstapriset hos Kattis (fråga mig inte vilken tävling det var ,-); en fantastisk bok av instagram-mannen wisslaren och där följde även med ett sååå vackert fotografi, taget av samme man, och det kan ju ramas in till finaste tavlan. 
Det fotografiet får bli vinst.
Bild kommer vad det lider.

Inga kommentarer: