lördag 4 maj 2024

Dagens fönster ...

Medan jag väntar på att pv ska hämta tre nya glasfönster till växthuset (dessa ständiga stormar!) siter jag i bilen och tittar mig omkring. Tänker att å, så varmt det måste vara i dessa fem husen från vänster .., alla med balkonger precis som gjort för sol i mängder av timmar, men så hade de flesta också dragit för gardinerna eller något annat som skyddar för värmen. 

Dom här husen är tämligen nybyggda. Jag tycker rätt bra om dem. Satt länge och funderade på hur arkitekten planerade färgläggningen. Den roströda färgen påminner lite om den kulör som finns på Halmstad Slott. Men hu, så trist att sitta i bakongerna till vänster .., helt till allmänhetens beskådande. 

Hundra meter det här kvarteret finns butiken där vi fick Harrys klor klippta. Och bakom ryggen på mig, där är Rammakeriet där jag låtit rama in ganska många tavlor. Så alldeles omåttligt vänlig är självaste rammakaren.

Inga kommentarer: