söndag 13 oktober 2024

Tvärstopp! 

Tänker mig en sväng till hallen, passerar köket och upptäcker hur solen  - på väg ned - lyser upp grannens höga kastanj, den där herr koltrast satt och flöjtade så underbart hela förra sommaren och låååångt in på hösten! Körsbärsträden är nästan avlövade, syrénerna har kvar sina blad.

Utan solstrålar mot träden är det inte ens en tiondel så vackert. Och ringblommorna matchar trädet. Tänker att i veckan  m å s t e  vi klippa ner vindruvorna och röja i växthuset. 

Och uppe i slänten är det lika vackert. Var det i somras jag bad pv att ta ner lönnarna i höst .., tur att han inte hörsasmmade min önskan. Kom nu ihåg Elisabet: aldrig upprepa den önskningen!! Lönnarna och även asparna där längst uppe, måste vara kvar. 

För övrigt har vi Filmstudio just nu och tittar på filmen 71. Det handlar om kravallerna i Belfast 1971 och jag hyrde den på Triart.se - mest för att Thomas skulle få titta på en film med spänning - men detta är nog för våldsamt (läs:gastkramande) för mig. 



här tyckte Aftonbladets recensent.

Inga kommentarer: