onsdag 1 juli 2009

Cecilia förklarar ..

På väg söderut stannar vi till i Härnösand, där det blir fika tillsammans med den rara madamen. Cecilia, hon som brukar kommentera här som "Cecilia N".

Hon tar oss till Nickebo, ett alldeles ljuvligt ställe som tillhör Svenska Kyrkan och ligger vid vattnet.

Där inne i krumelurhuset pågår en konstutställning med akvareller och tänka sig .., bloggmadamen från Ystad faller pladask och tingar en tavla.

Efteråt sitter vi ute på altanen och dricker kaffe och mumsar på banankaka.

Cecilia N har kommenterat på den här sidan länge, länge och jag vet knappt någon som har bättre minne .., det är som om hon kommer ihåg allting!

9 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ja Cecilia är en trevlig kvinna, vi har ju setts en del inom den kyrkliga sfären, så att säga. Vad är det för motiv på tavlan du tingade?

Cecilia N sa...

Det är målat från stranden av Nickebo, ut mot havet, fast längs stranden.

(Säger jag som var med.)

Cecilia N sa...

Åsikten om mitt minne står helt för blogmadamen i Ystad.

Själv tycker jag att jag glömmer alldeles otroligt mycket.

Evas blogg sa...

Men var ligger Nickebo? Något jag missat.

Evas blogg sa...

Fast nu ser jag att det finns en länk dit :)

Cecilia N sa...

Nickebo ligger vid Södra Sundet, på Härnön.
Bortanför kyrkogården och slalombacken.

Bloggblad sa...

ÅH.... man ser ju inte ansiktet - men dialekten låter ungefär som din!

Elisabet. sa...

Bloggblad: jag hoppas att du inte menar som min !!

Elisabet. sa...

Bloggblad: haha .. jag svarade på fel inlägg .. jag tänkte på hon madame Anka .-)