torsdag 2 juli 2009

Torsdag i landet Uppland ...

Tre dagar kvar av min semester och för första gången i mitt liv, tror jag, känner jag ingen ångest för att börja arbeta igen.

Det här har varit en så helt ljuvlig resa och precis varenda dag har känts bra.

Så många fina minnen att ta med sig och gömma i hjärtats alla rum!

Idag blir det brödbak (tack Inger för receptet .., ett himmelskt gott grekiskt bröd med sesamfrö ..) och pv ska baka gifflar och ikväll åker vi till stallet på Ekerö och hälsar på Anna-Panna och hennes Micke och hästen Taurus .., Nelly är hos oss idag och flåsar och vill äta upp lilla undulaten i sin bur .., och det är varmt så man nästan dånar .., man undrar hur länge detta ska fortsätta ...!

Lördagmorgon kör vi söderut.

Pv tar segelbåten på måndag och ger sig iväg mot Bohuslän och själv ska jag arbeta hela sommaren och försöka klämma in en restresa till Grekiska ö-världen, tillsammans med pv, någon gång i september, om jag får ledigt, men jag har semester kvar.

Ungefär så ser det ut.

Har det gått bra att resa tillsammans och kampera i en bil i fjorton dagar?

Svar: ja, alldeles utmärkt.

Fråga: tycker jag att pensionatsvärden är ett alldeles underbart ressällskap?

Svar: ja, absolut!

9 kommentarer:

Evas blogg sa...

Tänk så härligt att ha en underbar reskamrat!! Det gäller ju inte bara resan efter vägarna, det gäller även den resa som kallas livet. Bättre kan det inte bli!!

Ska ni inte ta en restresa till Egypten i nov. istället :)?

Jom Manilat sa...

Härligt att allt gått bra för er båda.
Glöm inte att hälsa till Ann-Panna!

Elisabet. sa...

Eva: haha .., ja, det hade ju varit nåt, men då får man nog spara lite mera ..-)

Jom: jag lovar!

Bloggblad sa...

Låter inte som om ni tar ostkustvägen (den tar mycket längre tid än E4) men då är det ju tur i oturen att kommer att vara rätt långt ute på en när ni passerar på land... Vill inte skriva några detaljer i min blogg om när vi är borta...

Men jag tänker inte åka till Ystad utan att träffa dig lite längre fram!

ab sa...

Att resa tillsammans är ett bra test - och nu har ni klarat det.

Man kan se att ni har haft det alldeles underbart.

Monet sa...

Helt underbart verkar ni haft. Tur med väder, övernattningar, vänner längs vägen, god mat, ja allt! Och så den vackra naturen. Sverige är verkligen fantastiskt vackert och åker man i sällskap med kär vän så blir det ännu underbarare! Hoppas du orkar med resten av sommaren och kan leva på minnet av detta!

Elisabet. sa...

Bloggblad: det var nog tanken det, att svänga förbi Norrköping och madame och sedan raka eller krokiga spåret till Halland och så tar jag tåget hem.

Men vi får väl se hur det blir.

Monet: ja, det är nog mitt livs resa, nästan.
Fast man ska inte gradera.
När jag har varit iväg tidigare, har jag sagt samma sak ..-)

ab: precis .., och det har funkat suveränt bra!

Amber sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det! Det är verkligen inte alla förunnat att hitta bra ressällskap, så jag förstår att du skattar dig lycklig!

Linda sa...

Man blir så glad av att läsa om hur bra ni har det och har haft det.
Håller tummarna för att det blir en utlandsvecka för er också :)