söndag 13 juni 2010

Den sista färden ...



I ett halvårs tid ungefär, har den röda Volvon stått parkerad på gräsmattan.
Först närapå övertäckt av snö .., för att så småningom tina fram.

Idag skulle den flyttas ner till den lilla lägdan intill segelbåten.

Fram med startkablar och "Elisabet! Kan du hjälpa mig att gasa Volvon?!", men icket.

Det blev till att byta batteri med Saaben och se där .., så återupplivades den i alla fall.


Och PV körde trotjänaren nerför backen ..., och nu står den där, den röda volvon, den som varit hans trotjänare under så många år.

6 kommentarer:

Rexxie sa...

...men varför skall den stå där då?

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, vem vill ha en bil stående på gräsmattan ...? Inte jag .-))

Love, literature and gardening sa...

Ni verkar ha gott om plats att baxa runt bilar på...

Man lär få en slant för en gammal bil när man lämnar den till skrotfirma annars. En slant man oavkortat kan låta gå direkt till Plantagen i utbyte mot andra godsaker.

Ett litet tips bara...

Elisabet. sa...

Love, literature ..: haha .., ja, det ska jag genast framföra till herr pensionatsvärden, så snart han kommer hem från konserten.

Det där .."i utbyte mot andra godsaker ...", tycker jag låter som ljuv musik för mina öron .-)

Rexxie sa...

LLG var nog lite mer rättfram än vad jag var; jag tänkte också först och främst på skroten men var lite för finkänslig för att föreslå det :-)

Annars kan väl PV sätta ut en annons på blocket och sälja den till någon finnig tonåring som vill ha den ?!

Elisabet. sa...

Rexxie: ,-)

Den ska nog hamna där eller om det möjligen finns någon frivillig som vill ta sig an den.