torsdag 25 juli 2013

Femton timmar ...


... tog seglatsen från Ystad till Bornholm.

Det var svaga vindar till en början .., motorn sattes igång, men så blåste det upp och farten hamnade på nästan 6 sekundmeter om jag förstod det hela rätt och nu har herrarna kommit till Allinge på norra sidan av ön.

Någon bild av den idylliska lilla staden har jag inte, men här kan man se hur fint där är i hamnen.
Det är där dom är.

"Nu blir det hopp-i-land-sup och sen en macka med pilsner och så ska vi se om vi hittar någonstans att titta på fotbollsmatchen mellan Danmark och Norge ikväll ...", sa en glad pensionatsvärd.

Å, jag tycker att det är så roligt att den här seglatsen blev av!
Jag vet hur mycket pv har längtat efter att komma ut på havet och det är nog likadant med självaste kaptenen.

9 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Bornholm är fint. Allinge har jag varit i.

Bert Bodin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jo här är väldigt dejligt och vi har hittat Pilekroen som fixar mat o TV. Matchen är räddad. Vi hejar nog på Danmark, om inte annat så av ren vänlighet.
PV

Elisabet. sa...

Pv: det låter som bäst det! Vi kanske ska segla till Bornholm istället för Bohuslän ,-)

Eva i Tyresö sa...

Väldigt kul med rapport från seglingen!

Elisabet. sa...

Eva i Tyresö: det tycker jag med ,-)

Kattis sa...

Hopp-i-land-sup, det ska jag anamma! Kanske innan själva ilandhoppandet? ;)

Elisabet. sa...

Kattis: har precis pratat med PV som nu låg i kojen - dötrött!! Efter middagen tog endast tre timmars sömn ut sin rätt ...., det lät som om han skulle däcka innan han sa godnatt 😉. Imorgon kanske Nexö? Och för min del blir det nog en sup innan ...., så jag lugnar nerverna.

Mian sa...

Så mysigt det verkar att segla. Hoppas att ni två kan åka på segelsemester i pv's stora båt nästa år!