onsdag 24 juli 2013

Vinnarna ....


Förstapriset i dragningen .., den lilla somriga brickan (den första brickan kom från Kattis och gick till Gunnar i Vaplan som fick den igår) ..., gick till Anne i Mantorp.

Så här berättade hon om sin glädje .., och det var - det kom jag på nu på morgonen, Anne som hade  skickat dom härliga vykorten som gick till tredjepristagaren.

Foto: Anne i Mantorp.

Hej!

Visst skulle det passa finfint med postit-lappar till mig, men allra helst skulle jag vilja vinna det ljuvliga bokmärket. Mina börjar bli slitna och nya bör införskaffas, så jag håller tummarna för ännu en turdragning.

Ja så var det Det bästa då. 

Kan ju inte vara annat än turen ut i Farmorskogen med hundar och stora och
små ungar. Hittade alldeles nyuppkomna kantareller som blev till två smarriga kvällsmackor. Nu hoppas jag på regn, så småttingarna som blev kvar på tillväxt inte torkar bort.

Varm kram från Anne i Mantorp



Andrapriset - den fina disktrasan i linne - gåva från Sonja och Gösta, gick till Hedgrenskan i Skåne.

Så här berättade hon om sin glädje.

Det bästa förra veckan var helt klart Svedala sommarrock i dagarna tre.
Mellan mina funktionärspass (och även när jag arbetade) lyssnade jag till massor av bra musik, allt ifrån coverbandet Feelix med unga musiker från vår lilla by, till storheter som Miss Li, Magnus Uggla, Eldkvarn och stjärnskottet Anna Hertzmann.

Hedgren. 


Tredjepriset går till min kollega Jessica i Västerås ...


Så här skriver hon:


Hej Elisabet!
Nu tänkte jag också häng med på ett hörn! 

Mitt bästa förra veckan var naturligtvis då vi hämtade hem vår nya familjemedlem, lilla Luna!
En oerhört söt liten dam, skygg men ändå så busig och gosig. Helt enkelt ljuvlig!

Luna är en blandras mellan Norsk Skogskatt, huskatt och helig Birma, så fluffig och go!

Kram Jessica.


Jessica får alltså dom tre - i mina ögon underbara vykorten -, som kommer från Anne i Mantorp! 


Ett bonuspris blev det också; nämligen nyslungad honung från Jämtland! 
Det är Gunnar i Vaplan som tog med sig ett par burkar och en av dem skulle bli till vinst - den gröna förbetalda portokartongen följde också med -! 

Den vinsten .., honungen, gick till madamen som trivs så bra såväl i London, som ute skärgården!
Till Lisbeth/Tankevågor, alltså.

Stort grattis till er alla tre och   t a c k   för att ni så generöst delar med er av er glädje! 

Tack också till Sonja & Gösta för disktrasan den fina .., till Anne i Mantorp för vykorten, samt till Gunnar för honungen!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar, tackar för mitt finfina förstapris som den förträffliga NP:n Gunnar lottade till mig.
Såg dragningen igårkväll, men då hade jag verkligen inte tid att tacka för jag satt och drägglade över kommissarie Montalbano på TV.
Kram till er alla i det Gula huset.
Anne i Mantorp
PS: Ikväll ska jag kika på barnbarnet på TV.

Jessica sa...

Vykorten är ju såååå fina!

Tack igen! :)