onsdag 25 december 2013

Juldagsfönstret ….



Det strålar en stjärna förunderligt blid .., hörs från stora tv:n, den som är som en bioduk nästan.
Ute är det grått och mulet …, igårmorse såg jag två rådjur som spankulerade på tomten …, och just nu spelar Emil och pv backgammon, allt medan mågen putsar kylskåpsdörren.

Och julafton blev utdelning av klappar och god mat och Kalle förstås.
Den som var uppe till halv tre natten mot igår, gick först av alla i säng.
Innan dess tittade vi på hyllningskonserten till Silvia och jag fascinerades av herrarna Dyall och Mirro, ja, alla musikalartisterna som var bara såååå bra!

God Fortsättning till alla rara vänner! säger hon som är på vift.

Och bilden, som jag tycker så mycket om, togs av en madame i Norge, som jag inte längre hittar i bloggvärlden. Det var hennes lillebror som tittade ut genom fönstret.
"Bror i hytte", tror jag bildtexten löd.

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Fin bild, om det inte var somrigt ute skulle man kunna tro att han tittade efter tomten!
God fortsättning!

Elisabet. sa...

Fru Hansson: det blev dåligt med svar på kommentarerna, då jag hade besvär att hantera dotterns dator ,-)
Men jo, jag håller med dig.
Och jag älskar bilden!