tisdag 25 mars 2014

Vilse i pannkakan ....


Författaren Peter Robinson - eller i alla fall hans alster och jag själv -, har tidigare kommit väldigt bra överens.

Ja, jag har tyckt om hans böcker och sååå många soliga dagar som jag har legat på en grekisk solstol med en deckare av P.R. i min hand.

Häromdagen - det var när jag tittade in i affären i Haverdal - köpte jag ett nytt exemplar.

Började läsa igårkväll .. men kände inte riktigt igen mig.

Den här beskrivningen av kvinnor ..., sexiga smilgropar, åtsittande klänning .., havsgröna ögon .., höga kindben .., silkeslent rött mittbenat hår .., kurvor på de rätta ställena .., läderstövlar ...", njaaa.

Nåja, den kanske tar sig.

/Läser sedan en recension och då förstår jag plötsligt det där med att jag inte känner igen mig.
Nåja, jag ska den en chans.

4 kommentarer:

Ruta Ett sa...

"Hon rörde sig ekonomiskt." ???

Elisabet. sa...

Ruta Ett: gapskratt!!! Dit kom jag aldrig!!!

Tankevågor sa...

Sådana där formuleringar kan göra att jag lägger ifrån mig boken.
Jag har läst en hel del deckare förr men slutade upp med det helt efter en särskild händelse i livet. Men Robinson har jag läst några stycken och jag tycker att någon har varit riktigt bra och speciellt persongalleriet. Men sen läste jag någon som var så himla otäck att jag inte har känt mig lockad av flera.

Fick en bok av maken som jag började med nu. Det är "Boktjuven" av Markus Zusak har du läst den? Finns som film också. Tänkte se filmen men vill läsa boken först.

Elisabet. sa...

Tankevågor: Boktjuven har jag läst och tyckte jättebra om den!