lördag 19 april 2014

En lista från Göteborg ...

Vilken vansinnigt vacker handstil! tänker bloggmadamen.
 
Hej!
 
Du är den enda som jag känner som har en vurm för inköpslistor. 
Nu vet jag inte om du delar in dem i klasser efter färg, handstil, skrynkelkoefficient eller nåt annat. Men idag får du min brandgula, släta, ännu oanvända med min handstil skrivna inköpslista inför gåsamiddagen i kväll.

Jag ser att jag skrivit lite på skånska “äpple” heter ju “äpplen” i plural på rikssvenska och “sviskon” heter i denna stan “katrinplommon”. Kavringen är inte till sillmackor utan till den skånska äpplekakan.
 
Man steker smulor i smör och varvar sedan kavring, smör, äpplen och socker i en form. (ingen diabetikermat, men idag gör jag ett undantag) Mums filibabba!
 
Ha det så skönt på sal 1 och hälsa PV och alla djuren både ute och inomhus.Rött hjärta
Kram Ann

Inga kommentarer: