måndag 28 april 2014

Kväller i landet Halland ...


En bra dag har det varit.
Tre promenader, mycket vila, pyssel i växthuset, siesta på sal 1 .., och så har jag legat och lyssnat till två reprisprogram av Bosse Bildoktorn bara för att det känns tryggt .., (jag vet, jag skrev nog om det tidigare idag) .., salladsmiddag när pv kom hem .., ja, sånt.

Sista promenaden, den tredje, blev från oss och upp till kustvägen och så hem igen.
Det är verkligen inte långt och jag får pausa fyra, fem gånger.


Ibland kör bilar förbi och någon hälsar lite .., någon ler mer än vanligt och då blir man glad.

Pustar mig upp för slänten till det gula huset .., möts av pv som varit på långsväng med harry .., han hjälper mig att kånka på blomjord (dvs, han gör det) och så planterar vi två aubergineplantor och planerar för det övriga.

I morgon hoppas jag att den uteblivna lönen kommer och att doktorn skickat intyget till Försäkringskassan. Allt står liksom stilla just nu.

4 kommentarer:

Kattis sa...

Bra dagar, dom trär man på tråd!

Turtlan sa...

Du tränar på bra där på rehabavdelningen. Regelbunden träni.g och vila däremellan.

Nä nu är det den där norskan på nattradion. Då får det bli.sova istället.

Natti!

Förresten, har man ingen uppföljning hos en sjukgymnast efter ett knäbyte?

Nu Natti.

Eva i Tyresö sa...

Du får nog ringa flera ggr till doktorn och försäkringskassan säger min syster som inte fick sina pengar!!!!!Det tog tid och hon låg med lunginflammation- länge.

Elisabet. sa...

Kattis: absolut! Man önskar att man kunde rama in den där tråden ,-)

Turtlan: ja, det går framåt, även om jag är så förvånad över att jag inte orkar gå längre, det här helt ofattbart .., jag har nog aldrig varit med om att orken bara slurrrrpar iväg som det sista i badvattnet.
I morgon ska jag till sjukgymnasten för första gången. (Först bortttagningen av agrafferna). Det ska väl kollas att jag har skött mig, tänjt och sträckt och böjt ,-)
När jag hör norskan, slår jag av radion. Jag blir bara stressad, men hon är säkert hur bra som helst.