lördag 7 mars 2015

Ett fönster från Jämtland ...


Förra helgen tillbringade Äldsta Dottern i Åre, tillsammans med goda vänner.
En rar madame som då fyllde fyrtio, skulle firas.
Någon av kvällarna blev det skotertur upp på fjället till en stuga .., och det var då bilden togs.



För några år sedan blev jag bjuden till London av Äldsta Dottern och med på resan fanns den något yngre jubilaren, samt hennes mamma och vi bodde alla på samma hotell.

Vårt rum var till stor belåtenhet, men jubilarens rum stank av röklukt och så var deras duschdraperi äckligt och liksom försökte smita åt runt kroppen på den som duschade.

Om detta pratade vi en hel del och jag hade - helt ärligt - aldrig i hela mitt liv skänkt något duschdraperi ens den minsta lilla tanke.

Men nu ..., flera år efteråt gör jag just detta.

Och var gång jag slänger draperiet i maskinen, då tänker jag på den rara jubilaren och hennes filosoferande om vad ett duschdraperi kan få vara med om.

Skickade henne ett meddelande på mobilen: "tvättar draperiet och tänker på dig".

Och tack Maria för fönsterbilden!
(Bara några dagar kvar nu, innan hon susar iväg till lillasyster i Ghana).

Inga kommentarer: