torsdag 9 april 2015

Men vi tar väl London också ....



Som jag älskar detta!

Och Argentina!

En gång - i ett annat liv - promenerade jag på gatorna i Buenos Aires.
Telefontrådar och elledningar hängde likt spindelnät i luften .., överallt spelades musik av Abba, vi gick på nån slags cirkusföreställning där skyddsnät var ett okänt begrepp ..., människor hade välputsade skor, men offentliga toaletter var en mardröm.

Promenerar på gatorna i Buenos Aires, det gör alla dessa människor också.
Och berättar vad dom lyssnar till.
Det slår mig att jag sitter och ler mest hela tiden när argentinarna berättar vad dom lyssnar till.  Dels är det bra filmat av någon som jag tror verkligen är intresserad av människor och har humor ..,  en slags inutivärme! Och så är det inte bara artonåringar som intervjuas.
Greg Henkel & Agustin Norverto heter de som gjort filmen (bra att textar musikvalet .., det tackar jag för!) 

(Det finns en film från Stockholm också, men den är så rörigt filmad, så där så man nästan får migrän, så den får vara).

Inga kommentarer: