söndag 16 augusti 2015

En liten burk björnbärsmarmelad till utlottning ...


I en anonym kommentar efterfrågades den där Det-som-gjorde-hjärtat-glatt-utlottningen.
Jag tror mig känna igen mina får på gången och gissar att det är friherrinnan som står bakom den önskningen.

Nåja, vi drämmer till med en liten burk (en före detta sardellburk, då förstår ni) innehållande ljuvligt god björnbärsmarmelad, made by pensionatvärden.

Det räcker säkert till kanske tio mackor, ja, om man är lite "hull".

Vill ni vara med?

Då mejlar ni i så fall nånting som under sommaren har gjort er på extra gott humör?

Ett litet ögonblick eller ett stort?

Nånting som fastnade inombords, som gör er varma bara vid tanken på det.

Den där glädjen skickar ni sedan till bisse151@gmail.com, senast kommande fredag klockan 12.00, så blir det dragning samma eftermiddag.

Är ni med?


1 kommentar:

Anonym sa...

Helena i Uppsala
Mina två fastrar kom flygandes från Finland i förra veckan. Det är länge sedan sist. Anledningen var sorglig för deras sista bror, min farbror, jordfästes. Men det var roligt att träffa släkten! Igår kunde jag dessutom hjälpa ena fastern med släktforskningen. Det är svårt för henne att tyda anteckningarna i Generalmönsterrullorna från 1700-talet. De är ju skrivna på svenska, med gammal stavning och även gammal form på bokstäverna. Jag hade som tur var hjälp av en släktforskningsexpert som även hållit kurser på studieförbund.