lördag 15 augusti 2015

Ledig dag ...


Man kan kanske tro att jag är på stranden varje ledig minut.
Ja, det kan man nog tro.
Och det är nästan sant.
Är det fint väder och är jag fri från plu-nummer och fruktpåfyllning, då tillbringar jag garanterat minst två timmar på stranden. Gärna tre.
Idag i Särdal, inte långt från Haverdal.


Mörka moln kom och gick.

Vad gör man då där?

Jo, man badar i havet flera gånger .., simmar under ytan och ser ibland nånting diffust som rör sig under sanden ..., och man sitter i sin rosavitprickiga solstol och tittar ut över världen .., tänker på allt möjligt .., tänker på dagarna i Bornholm och i Ghana .., tänker på glädjen i att ha haft alla barnen här i sommar ., och på middagen i Steninge tillsammans med Hilda och Patrik och glädjen över att det har löst sig så bra för dem - högskola och "headhuntad" till ett slags fast arbete -.

Och jag tänker på hur många sommarpratare som jag har missat, eller somnat ifrån.

Nåja.

Allt känns bra.


1 kommentar:

Steel City Anna sa...

Väldigt fint ljus blev det med sol och moln samtidigt!