tisdag 20 oktober 2015

Det värsta ....


Jag tror inte att det finns några filmer som fått mig att bli så vanvettigt ilsken och frustrerad, som när det handlat om Ku Klux Klan och deras fasoner i den amerikanska södern.
Brinnande kors och huvor, förföljelse och annat elände.
Här är en sån film som får blodtrycket att rusa i höjden, en av de bästa filmer jag öht har sett och med en fantastisk Gene Hackman i huvudrollen.

Efteråt har jag tröstat mig med att sånt finns i alla fall inte i vårt land.

Nu ..., brinner asylboenden - eller byggnader tänkta att bli asylboenden - här, i Sverige!

Man tar sig för pannan.

Vad är det för galningar som är igång?!!

5 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Fruktansvart otackt. Igar var det varsta bilderna hittills pa nyheterna tycker jag, med lera och regn och kyla. Vantar Europa pa att det ska bli minusgrader sa folk fryser ihjal, undrade de sarkastiskt pa BBC igar.

Bert Bodin sa...

Jag lade ut ett förslag på Facebook.

Vänligen skicka alla asylboendebrännare till .... Ja, Syrien är väl lämpligt.

Ja brukar inte vräka ur mig hastiga omdömen, som dyker upp i hjärnan, utan att tänka mig för. Men ovanstående får gå.
Jag blir så fruktansvärt ilsk.

Elisabet. sa...

Steel City Anna: jag kan förstå migrationsverket att det är svårt att finna boenden, det finns ju inga lägenheter lediga och börjar nu stora, tomma lokaler att eldas upp .., vad gör man då?

Och jag håller med dig Bert Bodin, iväg med pyromanerna till Syrien!

Kattis sa...

Det är så förskräckligt, att jag inte finner ord! Må aldrig ett boende med människor i få brinna!

Ruta Ett sa...

DET är verkligen terrorverksamhet! Jag mår illa!