måndag 18 januari 2016

Dagens fönster ...


På Ringvägen hemma i Malå, bara någon minuts promenad från vårt hus, där växte Carita upp.
Hon var klasskamrat med Äldsta Dottern och kom så småningom att hamna i Skåne.
Men nästan lika ofta är hon i London.

Carita är universitetslektor i engelska .., hon är endabarn och Stenbock, precis som jag själv.
Ja, stjärntecknet är detsamma, alltså.
Dessutom är hon sambo med en Stenbock, tillika klasskamrat från högstadietiden i Malå.

När jag i fredags klev in i sextiotvårshagen, då fick jag den här bilden av henne .., och såklart var där några fönster också.

Underbart snällt!
Och omtänksamt!

Tack Carita.

// När vi för några somrar sedan besökte Malå, då mötte vi på parkeringen bakom Ica Caritas föräldrar, Siv och Tage. Vi hade aldrig umgåtts hemma, men man hejade ju på varandra såklart.
Och då - till min oerhörda förvåning - kom denne långe Tage fram och kramade om mig  och så säger han ..."vet du Elisabet, jag läs din blogg varje dag!" Jag trodde inte mina öron. Och jag blev så glad .., så innerligt, innerligt glad och jag kan liksom inte förklara varför.
För en tid sedan, kanske en månad eller två, dog Tage. Och Carita, hon växer för var dag som fotograf. Hennes malmöbilder i svartvitt är underbara!

Inga kommentarer: