onsdag 20 juli 2016

Mera Cornwall ....


Nu blir det bara blandade bilder .., som här, i frukostmatsalen och skänken med sån härlig färg!


Vårt badrum som var helt ljuvligt, men aningen halt när man duschat.


En av dagarna kör vi till Whitsand, inte långt från Millbrook.
Men S:t Ives och allt det andra då?
Nej, vägarna är för slingriga och vi för långt borta, då innerbär det återigen heldagar i bil och så säger husvärden "nej, välj bort dom mest turistiga ställena!" så det gör vi.
Nästa gång, kanske ..., för till Cornwall kan jag tänka mig att återvända!

Men Whitsand ..., dit åker vi.
Det är som Kåseberga i Skåne!



 En stig löper ner till en liten servering .., men vi har nyss ätit frukost och tittar oss mest omkring.


Här och där klänger små sommarhus längs branterna och jag tänker ..., huuu, om man har barn eller barnbarn, hur orolig skulle man då vara ...?
Det ser kanske inte så brant ut, men det stupar rakt ner efter terassen.


Överallt växer prästkragar!


Vid vägkanten hittar jag rödblära och blir så innerligt lycklig!
Någon timme håller dom sig i bilen ....


Underbart är det med rejäla skyltar som berättar om vad som finns i omgivningen!


En sån här till exempel!
Vi snubblar nästan på den när vi en kväll går hem från den lokala puben. Och titta, så fint, jodå, man har riktiga bilder av kungsfiskaren, men så har även skolbarnen fått göra egna bilder av dem och dom finns med på skylten! Här har ju nån tänkt till och att det är nån som tycker om barn, är ju säkert.


Visst blir man varm i hjärtat!
Under en resa till Bretagne - det var nog året innan jag blev ensamseglare - satt vi vid en vik av Atlanten och beundrade denna vackra fågel - kungsfiskaren - som flög av och an och fångade fisk. Sååå fascinerad var jag och döm om min förvåning när jag senare, när vi kom hem till Skåne, upptäckte att den fanns på hemmplan. 
Jag trodde i min enfald att detta var en exotisk liten krabat!


Ljuset är inte det bästa när vi går hem - det är ju kväll - men ändå, ni förstår väl själva tanken?
Och jag som är så fascinerad av träd, blir glad!


Och ajabaja, om man inte tar upp efter sin hund, då kan det bli dyrt!


Och är inte den här helt underbar!?
Här kan man lära sig att konversera på spanska (kanske många pensionärer som har sommarlägenhet eller hus i just Spanien) .., till att förstå sin hund (aldrig har vi sett så många hundar, var och varannan människa promenerar omkring med minst en hund, oftast två) .., till att komma på det med kreativt skrivande! Vilken salig blandning!





Inga kommentarer: