fredag 29 december 2017

Året i bilder - andra halvan - ....


I juli blommade stockrosen, den med den vackra mörka färgen!


Och AP tar en bild av sin häst Gabbe; en bild som är så underbar så det är inte klokt!


Båten kom i havet, men det blev ingen seglats.
"Ja, men nästa år!!" säger vi.
Pv är lycklig.


I augusti blommar ljungen och jag skriver här på bloggen att den här månaden nog är den bästa av alla. För mig.


Och på jobbet meddelar Hampus att han ska sluta och börjar läsa till läkare i Lund.


I september blir det bröllop igen!
Nu är det Hilda och Patriks tur och innan vi åker iväg där festen ska hållas, klipper Emil luggen på lilla Majny, allt medan mamma Kajsa - kusin och bästa vän till Hilda - håller i.
Kajsa med familj bor i Jämtland. Tidigare inte långt från Gunnar i Vaplan, nu lite längre ifrån.


Ett fint bröllop blir det - ute på landet här i Halland - och alla tycks lyckliga och glada.
Brudbuketten hade inhandlats på en handelsträdgård och den var så fin och Hilda sjöng för sin nyblivne man och hennes far grät av rörelse.


Mera lycka!
Emil har tidigare under hösten drabbats av proppar i såväl lungor som i ena benet och nu får vi veta att han - under resten av sitt liv - får äta blodförtunnande medicin, men han är frisk och kry och efter veckor hemma i sängen, är han på gång igen!
Här har han övat sig att skriva med "fel hand".


Den tolfte september tar jag - inom loppet av tio minuter - ett beslut som känns helt rätt.
Jag skriver ett brev och lägger det på chefens skrivbord och där står att jag från och med den 22/6 2018 säger upp mig och går i pension.
Även om jag älskar mitt arbete och kunder och arbetskamrater, känns det som om jag har vunnit en miljon. Sedan den dagen har jag inte sett annat såna här förstasidor på kvällstidningarna.
Alltså bara eländes elände som väntar alla pensionärer.


I oktober börjar Lena och hennes väninna att tömma det hem som i hela Lenas liv varit hennes.
Tänk, att det blir så bra till slut, men det vet vi inte just då.


Och en äldre kvinna trampar på gasen i stället för bromsen och kör rakt in i butiksväggen!
Några dagar senare kommer hon in med blombukett till chefen och tackar för såå vänligt bemötande, trots eländet och allt som följde med detta.


Mera oktober.
Tävlingen Toughest går av stapeln i Göteborg och alla i familjen är där .., och på bilden hjälper en lillebror sin storasyster upp för rampen och jag står där nedanför och blir så rörd.


I november ser det blivande uterummet ut så här.


Och Nelly träffar nästan varje dag den där nyfikna hästen i hagen.


December.
Fest i Ystad tillsammans med övriga familjen .., vi bor på hotell och allt känns så bra.


Det är hysteriskt mycket att göra på jobbet och postens alla paket tar nästan - men bara nästan - knäcken på mig. Jag får ont i högra höften och har svårt att sova. Nåja, det här med paketen är övergående och snart är det vardag igen.


Från Hallsberg kommer den allra ljuvligaste hälsning som ett sms och jag tänker att småttingarna som man möter - eller inte möter, bara sms-samtalar med - betyder så oerhört mycket och när jag, just efter jul, hör en tioårig pojke säga till sin mamma att "hon är snäll ..." - att han faktiskt tycker att jag är snäll", då tänker jag att det är allt som betyder nånting.

Och så har det här året varit.
Mycket värme och kärlek.
En operation av ett knä.
Ett uterum som blev nästan-klart-lagom-till-jul.
Två bröllop.


Vi drog igång Det Bästa ....


Och till min förvåning var ni faktiskt med!


Och jag har plockat hösthallon om morgnarna ...


Och jag har sett små myggor och kanske en mal eller nåt fastna i ett spindelnät.

Jo, men det har varit ett fint år.

Ett verkligt fint år.

4 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Vilka fina bilder från ditt 2017!

mossfolk sa...

Du är väl helt makalös på att få ihop fina läsvärda inlägg!
Tack för att vi får följa med och Gott Nytt År!

Elisabet. sa...

Ruta Ett och mossfolk: tack snälla, rara!
Det är det bästa med bloggandet, detta att man får en dagbok och kan gå tillbaka och titta.

Eva i Tyresö sa...

Tack så fint du fotar o skriver o så bra att minnas sedan